AKTA ER FÖR AGRIA

Jag har aldrig någonsin varit så besviken på ett försäkringsbolag som jag på AGRIA. 

Min syster har tidigare stått på försäkring för Gottfrid men jag tog över den i maj. 
Innan jag tog över den så lyckades AGRIA strula till det fullständigt genom att avsluta försäkringen istället för att föra över den på mig. Kors i taket så erkände de sitt misstag och det löste sig efter en hel del strul.  

Nu har de lyckats igen! 
En tjej därifrån vid namn Frida ringde mig nämligen igår och meddelade att Gottfrid numera var oförsäkrad och de påstod att de hade skickat ut både en faktura samt en påminnelse till vår adress. Konstigt nog så har varken något av dessa brev kommit fram, enda som kommit fram är ett sms som skickades på Gottfrids födelsedag då de gratulerade honom. 
Jag är helt övertygad om att de bara påstår att de skickat ut brevet. . Gottfrid fyllde nämligen 8 år och då är de väldigt få försäkringsbolag som man kan teckna försäkring hos. 
Agria har alltså satt oss i en jäkla sits, hans höft och led försäkring kommer inte gälla vid en nyteclning av försäkring och det är de mycket väl medvetna om.  
Jag vill därför tacka agria för deras usla bemötande och servicekänsla. 
Vi kommer inte teckna någon ny försäkring hos er, jag kommer göra allt i min makt att sprida ut vilket uselt bolag ni är som inte ens kan ordna upp detta... 
Dessutom så kommer vi flytta alla våra försäkringar, dvs för hus, Stuga, båt och bilar från länsförsäkringar till ett annat bolag då Länsförsäkringar och Agria har ett samarbete. 

Jag är så arg och så ledsen.  
I åtta år har Gottfrid varit försäkrad hos Agria. EN GÅNG har försäkringen blivit nyttjad och det var i somras på en summa under 2000 kronor. 

Så alla djurägare, akta er för dom! 
Om dom nu mot all förmodan skulle visa servicekänsla och lösa detta så lovar jag att ändra åsikt, men det lär aldrig hända. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: