DET ÄR ERAT ANSVAR OCH ERAT JOBB

De senaste dagarna har det blivit en hel del politik, I love it! 
Jag satt häromdagen bänkad framför teven och såg direktsändningen av Kristdemokraternas riksting och jublade när Decemberöverenskommelsen bröts. 
Idag såg jag på partiledardebatten och jublade tyvärr inte lika högt då jag insåg att även om Decemberöverenskommelsen är död på papper så finns det tyvärr en alldeles för stor risk att den ändå lever i praktiken. 
Varför kan inte bara Sverige vakna upp och varför kan inte våra kära politiker inse att de partier som finns i Riksdagen faktiskt finns där på grund av demokrati och de fria val som står skriven i vår grundlag. 
Vakna upp och inse att alla riksdagsledamöter som finns i Riksdagen idag finns där av en anledning, och den anledningen är för att svenska folket tog sig till vallokalerna och röstade på den politik som de ansåg stå dem närmast hjärtat. Ni är svenska folkets företrädare, eran uppgift är att uppfylla de vallöften ni lovade. Ni har era jobb på grund av oss. That's it! 
Så sluta bete er som griniga dagisbarn och börja bete er som vuxna människor. Svälj stoltheten och samarbeta med de partier som står er politik närmast, och ingenting annat. Bilda inga jäkla karteller för att utesluta ett parti. Det gynnar ingen och definitivt inte Sverige.
#Käbbel

Imorgon så ska jag och Nettan som är här på besök åka till Ullared och shoppa lite. 
Därför är det dags för mig att försöka sova. 
Natti natti! 

 

Hoppas du får en trevlig helg :)

2015-10-16 | 21:56:57

sant

2015-10-17 | 15:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: